Dnes je utorok, 29.november 2022, meniny má: Vratko
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Napite sa z potravín

október 02, 2022 - 16:00
Vedeli ste, že nedostatok tekutín vám môže spôsobiť nesústredenosť, bolesti hlavy a nechuť k jedlu? Je dôležité telo hydratovať priebežne počas celého dňa a nie len jednorazovo. Pomôcť hydratácie môže aj zaradenie niektorých potravín do nášho jedálnička.
Foto: 
instagram

Pre tých, ktorým sa nedarí ustriehnuť si príjem tekutín, je tu dobrá správa. Pitný režim to nie sú iba tekutiny. Vodu vieme získať aj z potravín, ktoré obsahujú väčší podiel tekutín, patrí sem najmä ovocie a zelenina.

OVOCIE PONÚKA VEĽA TEKUTÍN

Ovocie a zelenina nám poskytujú prirodzené osvieženie. Podľa sezóny využime všetko možné dostupné ovocie, tým rozhodne nič nepokazíme. Ideálne sú marhule, broskyne, alebo jahody. Za mňa je absolútnym víťazom je v lete červený melón. Zo zeleniny najviac odporúčam uhorky, ľadový šalát, papriku, stopkový zeler, reďkovky a špenát.

ČISTÁ VODA SA POČÍTA

Voda je pre ľudské telo nenahraditeľná, pretože telo je zložené prevažne z vody. Potraviny s vyšším obsahom vody sú veľmi prospešné, pretože obsahujú vitamíny, minerály a vlákninu. Vodu nám však nenahradia. Za najvhodnejšiu tekutinu môžeme považovať čistú pitnú vodu. Vhodné sú aj nesladené ovocné, bylinkové čaje a riedené ovocné šťavy. Čistú vodu si v lete môžeme dochutiť citrónom, mätou alebo bobuľovým ovocím. Pri športovaní a priamom pobyte na slnku, nezabudnime náš pitný režim navýšiť. Samotné potraviny náš denný príjem tekutín nepokryjú.

KOĽKO JE SPRÁVNE?

Nespoliehajme sa len na tabuľky, ktoré nám určujú koľko vody by sme mali vypiť. Môžu slúžiť ako pomôcka, oveľa dôležitejšie je prihliadať na individualitu každého z nás. To znamená, v akom prostredí pracujeme, ako často športujeme, koľko potu vylúčime pri rôznych činnostiach a podobne. Nielen v lete môže byť náš pitný režim naozaj pestrý a farebný. Pripraviť si môžeme napríklad chutné limonády z dostupného ovocia. Vždy to záleží od našich chutí a potravín, ktoré sú nám k dispozícii. Určite ste už počuli, že ovocie by sme nemali jesť poobede. V rozumnom množstve si ovocie vieme dopriať aj v popoludňajších hodinách, pretože okrem cukru, obsahujú vitamíny, minerály a vodu. Dôležité je, čo jeme počas celého dňa, nielen na večer.

VŠETKÉHO VEĽA ŠKODÍ

Aj nadmerné pitie čistej vody zaťažuje náš organizmus, najmä obličky a močový mechúr. Naviac, ak to skombinujeme s ovocím alebo zeleninou, ktoré obsahujú viac vody, všetko to iba násobíme. Je prirodzené, že niekedy nemáme veľkú chuť do jedla a viac siahame po osviežujúcich potravinách. Ak nám nechutí teplé jedlo, pripraviť si môžete aj osviežujúce studené polievky z paradajok, cukety, brokolice alebo špenátu, alebo ľahký šalát.

- - Inzercia - -