Dnes je streda, 15.august 2018, meniny má: Marcela
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Nie je mlieko ako mlieko

november 08, 2014 - 21:04
Trpíte intoleranciou na laktózu alebo ste sa jednoducho iba rozhodli, že mlieko piť nebudete? A čo varenie a pečenie? Dá sa bez mlieka v kuchyni zaobísť bez toho, aby ste to poznali na chuti?
Milovníci modernej kuchyne, kvalitných potravín a zdravého životného štýlu, pozor! Zvŕtať sa v kuchyni a vyčarovať chutné a rýchle menu môžete so sójovými a rastlinnými alternatívami mlieka a smotany. Stačí poznať pár fígľov a kompletné menu máte o pár minút na stole. Spektrum použitia sójových produktov v kuchyni je nekonečne široké. Či už pripravujete predjedlá, polievky, hlavné jedlá, alebo lahodné dezerty, úžasné kokteily, výživné raňajky, desiatu, alebo skvelý obed a večeru pre rodinu a priateľov, sójové nápoje a sójová alternatíva smotany otvárajú nové kulinárske obzory. 
 
Prečo práve sójové ?
Sójové alebo rastlinné nápoje sú skvelou náhradou za kravské aj kozie mlieko, a to predovšetkým u osôb s intoleranciou na laktózu a u ľudí alergických na mliečne bielkoviny. Sú ľahko stráviteľné, neobsahujú cholesterol ani nasýtené živočíšne tuky a sú bohaté na dobre stráviteľné bielkoviny. Možno ich konzumovať v stave, v akom ich kúpite, najlepšie však chutia dobre vychladené.
 
 
 
Tipy a triky do kuchyne
 
Pri varení sa lepšie pracuje, ak nápoje a alternatívu smotany vychladíte. V jednoduchosti je krása. Väčšinou stačí  len zakomponovať nejaký produkt zo sóje do obľúbených receptov a spestríte si tak svoj jedálniček dokonalými, lahodnými a originálnymi pokrmami.
 
Ak sa vám niekedy stalo, že pri príprave mliečnych polievok alebo omáčok po priliatí mlieka alebo smotany došlo k ich zrazeniu, pri sójových variantoch sa toho nemusíte obávať. Aj tu však platí pravidlo – skôr než do vriacej omáčky či polievky vlejete náhradu mlieka, nechajte ju ohriať na izbovú teplotu. Polievku alebo omáčku udržujte na zníženom stupni ohrievania a k varu ich nechajte dôjsť postupne, nie prudko. 
 
 
 
 
,,Sójová náhrada smotany obsahuje o 45 % menej tuku v porovnaní s inými smotanovými prípravkami na varenie.“
 
 
 
 
Varenie bez mlieka
Vybrať si kvalitné alternatívy mlieka a smotany môžete, ak stavíte na sójový nápoj a sójovú alternatívu smotany Alpro. A nielen to. Na trhu sú dostupné aj sójové dezerty, ktoré sú na nerozoznanie od svojich mliečnych ,,kolegov“. Sójová alternatíva smotany je zas ideálna pre prípravu najrôznejších smotanových jedál, najmä polievok a omáčok, ale napríklad aj na zapekanie. Môžete nechať svoju fantáziu pokojne uletieť a dožičiť si pritom kvalitu zo sójových bôbov zo šetrného zberu. „Sójová smotana Alpro Cuisine skvelo chutí tiež v najrôznejších obmenách s cestovinami alebo so zapekanými zemiakmi a pripravuje sa z nej aj vynikajúci dresing na šalát,“ vraví  Jan Souček, šéfkuchár z pražskej reštaurácie La Strada Ristorante, ktorý rád nahrádza menej zdravé zložky jedál ich zdravšími alternatívami. Skúste si napríklad pripraviť podľa jeho receptu netradičnú dyňovú polievku, ktorá ulahodí aj najprísnejším vegánom. 
 
 
Dyňová polievka s avokádom
 
Ingrediencie: 500 g dyne (napr. muškátová alebo Hokkaido), 1 menšia cibuľa, 1 strúčik cesnaku, 50 g hladkej múky, 500 ml sójového nápoja Alpro Original, 500 ml Alpro Cuisine, ½ avokáda, tymian, šalvia, olivový olej, soľ
 
Postup:
Najemno nakrájanú cibuľu opečieme dozlata na olivovom oleji. Pridáme olúpanú, zbavenú semien a na menšie kúsky nakrájanú dyňu, rozdrvený cesnak, tymian, šalviu, krátko opražíme a zalejeme Alpro Cuisine a Alpro Original. Po zmäknutí dyňu rozmixujeme tyčovým mixérom. Podľa potreby zahustíme zápražkou pripravenou z oleja a múky a dochutíme soľou alebo korením. Olúpané avokádo zbavené jadra nakrájame na mesiačiky a sprudka opečieme na olivovom oleji, dochutíme soľou a korením.
 
Zdroj: red
Foto: thinkstock a cas.sk

- - Inzercia - -