Dnes je pondelok, 30.marec 2020, meniny má: Vieroslava
Čas čítania
menej ako
1 minúta
Zatiaľ prečítané

Chyba, ktorá sa nám (vraj) časom vypomstí. Robíte ju tiež?

marec 28, 2019 - 18:00
Zrejme všetci si aspoň z času na čas pri sedení prekrížime nohy. U žien ide dokonca o častý spôsob sedenia, pokiaľ majú na sebe sukňu. Odborníci ale tvrdia, že ak v tejto póze trávite hodiny každý deň, koledujete si o ťažkosti s chrbticou.

Sedenie s prekríženými nohami stavia bedrový kĺb (najväčší a najdôležitejší kĺb tela), do neprirodzenej polohy, čím mu spôsobuje problémy. Pri preložených nohách sa zväčšuje medzera medzi kĺbmi v stehennej oblasti a tá mu pri chôdzi spôsobuje veľa mikroúderov vedúcich k deformáciám i zápalom. Sedenie s prekríženými nohami neprirodzene stláča cievy a žily, spôsobuje nedokrvenosť, prispieva k vzniku kŕčových žíl, opuchov či porúch sústredenia.

Jednoduchá pomoc

Renomovaný nemecký ortopéd Reinhard Schneiderhan, predseda Združenia na podporu zdravej chrbtice, tvrdí, že alfa omega zdravej chrbtice spočíva v zmene polôh pri sedení, a rovnako výšky nôh najlepšie každých 20 minút.

Nezabúdajte ani na natiahnutie končatín, pohúpanie sa na stoličke, prípadne krátku prechádzku. Podľa Shneiderhana človek nie je stavaný na dlhšie zotrvanie v jednej polohe a má prirodzenú potrebu meniť ju. Tým zároveň efektívne uľaví svalovému napätiu a predíde ortopedickým ťažkostiam v neskoršom veku.

- - Inzercia - -