Dnes je utorok, 13.november 2018, meniny má: Stanislav
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Odľahčite preťažené kostičky

november 04, 2018 - 09:00
Chodidlá vás nesú celý deň. Po dlhom státí, behu, nevhodnom doskoku či poriadnej prechádzke vo vysokých podpätkoch si môžete drobné kostičky v prstoch, priehlavok a achilovku bolestivo preťažiť. Odmeňte sa nohám za ich celodennú námahu a zregenerujte ich účinným cvikmi.

Ak beháte alebo športujete v priúzkych topánkach, bolesť navrchu chodidla vás určite neminie. Ľuďom s vysokým priehlavkom či tým, ktorí to prehnali so športom, zas hrozí natiahnutie a bolestivý zápal priehlavku alebo tunela nad priehlavkom. Príčinou bolestí chodidiel je aj nadváha a obezita. Záťaž každého prebytočného kila si totiž najväčšmi odnesú vaše chodidlá. Najlepším liekom proti únave nôh je posilniť ich ľahkým cvičením. Poriadnym strečingom a precvičením šliach a svalov sa zbavíte bolesti i stuhnutosti a predídete nebezpečným úrazom. Zacvičte si večer krátku sériu účinných cvikov a vaše nohy budú zaručene onedlho fit.

Naťahovanie lýtok

Postavte sa čelom k stene vo vzdialenosti asi tridsať centimetrov. Pravú špičku oprite o stenu, pätu nechajte položenú na zemi asi 10 až 15 centimetrov od steny a jemne zatlačte. Vydržte v pozícii 15 sekúnd. Mali by ste cítiť, ako sa vám naťahujú svaly a šľachy na lýtkach a achillova šľacha. Opakujte oboma nohami asi desaťkrát. Cvik vykonávajte v športovej obuvi.

Rak

Proti bolesti v pätách, stuhnutosti achilovky a bolesti lýtok je najlepšie vziať to pekne pospiatky. Kráčajte po miestnosti niekoľko minút dozadu. Pre ešte účinnejšie uvoľnenie sa postavte čelom k stene a niekoľkokrát sa postavte na špičky. Päty držte čo najvyššie, opakujte pätnásť krát. Precvičíte a odľahčíte tým ubolené lýtka a posilníte šľahy na pätách. 

Zatínanie prstov

Tento cvik vám pomôže získať lepšiu ohybnosť chodidiel a zbaviť sa bolesti a pocitu únavy. Sadnite si na stoličku, chodidlá si položte rovno na podlahu, kolená zohnite v pravom uhle. Položte si pred chodidlá malý uterák užšou časťou smerom k sebe. Prstami jednej nohy uchopte uterák a snažte sa ho rolovať smerom k sebe. Následne opakujte druhou nohou.

Rozťahovanie prstov

Týmto pohybom posilníte svaly v prstoch na nohách a zlepšíte svoju rovnováhu. Sadnite si na stoličku, chodidlá položte rovno na podložku, kolená držte zohnuté v pravom uhle. Roztiahnite prsty na oboch nohách zároveň čo najviac, ako sa dá. Vydržte v pozícii päť sekúnd. Opakujte desaťkrát. Ak je pre vás cvičenie príliš ľahké, natiahnite si cez prsty pružnú gumičku, aby ste si pohyb sťažili.

Plameniak

Postavte sa bosí na podložku. Jednu nohu oprite o koleno druhej tak, aby ste zostali stáť len na jednej nohe. Pokúste sa vydržať čo najdlhšie. Zopakujte druhou nohou. Ak cítite, že to zvládnete, začnite sa na jednej nohe pohybovať po miestnosti. Státie na jednej nohe posilňuje rovnováhu a zároveň vás donúti úplne natiahnuť celé chodidlo a rovnomerne ho zaťažiť.

Pozor na mašličky a šnúrky

Ľudia s vysokým priehlavkom často v teniskách trpia bolesťou a opuchom na vrchu chodidla. Ak máte tento problém, zmiernite tlak v topánkach tak, že pri zaväzovaní šnúrok vynecháte dve stredné dierky. Namiesto toho omotajte šnúrky po stranách okolo nohy.

Kedy lekárovi ukázať nohy?

Ak ste si presilili svaly v chodidle, natiahli si achilovku alebo šľachy v priehlavku či v prstoch, mali by ste svojim nohám dopriať relax. Zápal i bolesť vylieči troj až päťdňový relax a studené obklady. Ak bolesť a opuch po piatich dňoch odpočinku neustúpia, navštívte lekára. Ak nemôžete pre bolesť chodiť, pomoc vyhľadajte okamžite. Rovnako aj v prípade, ak pociťujete ostrú bolesť, silné pálenie, tŕpnutie a znecitlivenie ktorejkoľvek časti chodidla. 

Tip redakcie: Dokonalý kúpeľ

Do lavóra s teplou vodou pridajte kúpeľnú soľ, niekoľko kvapiek rozmarínového esenciálneho oleja a trochu prášku do pečiva. Na dno lavóra naukladajte hladké kamene, vložte doň nohy a jemne prechádzajte po okruhliakoch chodidlami. Stimulácia chodidiel vás zbaví bolesti a dokonale uvoľní stres a napätie.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -