Dnes je piatok, 17.november 2017, meniny má: Klaudia
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Príjemná diéta

august 17, 2017 - 10:45
Ak ste aj vy kedysi u starej mamy oberali plody egrešových kríčkov, dokážete si vybaviť charakteristickú trpko-sladkú chuť osviežujúcich bobúľ. Objavte znovu čaro letných egrešov, lahodného ovocia, ktoré vám nakopne imunitu, skrášli pokožku a zharmonizuje trávenie.

Systém ako štýl

Možno ste už skúšali kade-čo. Jesť málo, nejesť nič, jesť iba bielkoviny, vylúčiť cukry, živiť sa iba šalátmi... Diéta by mala byť rýchlym riešením, ktoré rýchlo zahladí to, čo ste celé mesiace prehliadali! Ak sa na to pozeráte aj vy z tejto strany, nie ste na správnej ceste k lepšej línii. Diéty sú úplne nanič, ak si z nich nevybudujete životný štýl. A ako sa dá žiť roky iba na šalátoch či vajíčkach? Každé telo má iné trávenie i spaľovanie, tak teda hľadajte optimálne riešenie pre seba.

V prvom rade vyhoďte všetko nezdravé, najmä údené, vyprážané, priemyselne spracované... a zaraďte si do jedálnička veľa ovocia a zeleniny, jedzte malé porcie, pravidelne aj päťkrát denne! To je jasné. A čo v druhom rade? Skúste si vybrať ešte niečo z našich tipov, aby ste prežili zdravé a spokojné leto.

Najskôr sa očistite
4 dni

+Chudnutie na leto začnite zeleninou. Prvý deň jedzte iba zeleninu, nič iné. Robte si rôzne kombinácie šalátov zo surovej zeleniny, kombinujte ju tak, aby ste sa ich rýchlo neobjedli. Šalát si trochu pokvapkajte panenským olivovým olejom.

+Druhý deň striedajte zeleninu ovocím. Výborný je ananás, pretože obsahuje veľa vlákniny, dobré sú aj jablká. Iba občas na chuť si pridajte napríklad hrušku, hrozno, banán, pretože obsahujú veľa cukru.

+Tretí a štvrtý deň striedajte ovocie a zeleninu. Vždy po jednej porcii. Nezabudnite, že ovocia by ste mali jesť približne o polovicu menej, než zeleniny. Štvrtý deň si môžete pridať aj zemiaky, najlepšie varené v šupke.

+Pri takomto zvýšenom prísune ovocia a zeleniny môžete mať problém s nadúvaním, tak si pre istotu a preventívne dávajte probiotiká.
Každý deň môžete zjesť kilo až kilo a pol zeleniny, ktorú by ste si mali rozdeliť približne na päť dávok.


Hurá na jablká
3 dni

Už naše prababky vedeli, že jedno jablko denne je dobrá voľba. Dnes nie je ničím nezvyčajným dokonca jablková diéta. Ak máte chuť vrhnúť sa na toto zdravé a dostupné ovocie, pamätajte, že by ste po troch dňoch mali výrazne pribrzdiť. Tri dni iba jablká a pauza, pretože ste si už stihli prečistiť telo a naštartovať trávenie. Ďalšie dni si pridávajte aj iné diétne jedlá, napríklad zeleninové šaláty alebo chudé varené mäso a ku každému chodu si pridajte vždy jedno jablko. Jablká ľahko strávite, má minimum kalórií a veľa vlákniny. Pektín, sa v žalúdku mení na akoby gél a bráni telu, aby rýchlo vstrebávalo cukor.

Mrkvový zázrak
2 dni

Mrkva má ideálne „proporcie“ na chudnutie: obsahuje veľa vitamínov, minerálov, zaujímavá je najmä pre provitamín A. Aby ste čo najlepšie využili všetko, čo vám táto zelenina ponúka, kombinujte ju vždy s pár kvapkami oleja. Vďaka draslíku sa vám z tela rýchlejšie odplaví nadbytočná voda, takže efekt uvidíte pomerne rýchlo.
Ak vás mrkva nadchla, dajte si prvý deň päťkrát asi po 200 g surovej mrkvy s rastlinným olejom. Pite popritom veľa vody, samozrejme, bez cukru a bez bubliniek.
Druhý deň robte presne to isté, ale znížte si dávku na polovicu. K mrkvovým raňajkám si môžete dať nízkotučný jogurt, na obed si pridajte chudé varené mäso a na večeru jedno varené vajíčko.

Nezabúdajte piť

Pitný režim je neoddeliteľnou súčasťou akejkoľvek diéty. Ideálnou tekutinou je, samozrejme, čistá voda, pokojne ju však striedajte s čiernym a so zeleným čajom alebo nesýtenými minerálkami. Na každý deň si naplánujte tekutiny optimálne dva až tri litre.

Tipy na príjemné leto

• Nečakajte, kým budete mať smäd. Pite počas dňa a v lete viac než ste bežne. Budete mať viac energie a nebudete cítiť únavu.

• Pite minerálku bez bubliniek, aby vás nenafukovalo a aby ste si menej zaťažili metabolizmus,... i trávenie vám bude lepšie fungovať.

• V lete nepite studené nápoje. Nenachladnete a skôr sa vyhnete prípadným virózam. Nechladené nápoje vás osviežia v horúčavám oveľa viac a rýchlejšie.


Osviežujúce tekutiny

• Pite počas celého dňa vodu s pár kvapkami citrónu alebo grepu. Zrýchlia vám metabolizmus.

• Uvarte si zelený čaj a do hotového vložte pár lístkov mäty, ktoré vám zlepšia trávenie i ochladia organizmus, a pridajte ešte šťavu z citróna. Potom čaj dajte vychladiť na chvíľu do chladničky, vyberte ho a popíjate celý deň.

• Klasický biely jogurt rozmixujte s vodou a so štipkou soli. Pridajte plátok citróna alebo pár lístkov mäty. Uvidíte, ako rýchlo vás takýto nápoj osvieži.


Bylinky na trávenie

• Pri varení využívajte čo najviac čerstvých byliniek. Obsahujú množstvo enzýmov a tie podporujú spaľovanie.

• Vyrobte si doma vlastné zmesi korení z čerstvých byliniek a zo zeleniny. Tie kúpené obsahujú glutamát, ktorý zadržiava vodu, takže spomaľuje trávenie.

• Nejedzte sladkosti ani instantné jedlá, rovnako zadržiavajú vodu a navodzujú pocit únavy.

• Používajte čerstvú nakrájanú pažítku do hotového jedla aj do šalátov, pretože urýchľuje vstrebávanie živín.

• Ak sa v lete náhodou prejete a cítite ťažký žalúdok, uvarte si kamilkový alebo mätový čaj. Na upokojenie je výborná i medovka.

- - Inzercia - -