Dnes je piatok, 17.november 2017, meniny má: Klaudia
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Porazte hrozby vysokého tlaku

august 22, 2017 - 15:13
Diagnostikovaný vysoký krvný tlak nemusí znamenať užívanie hrstí liekov a nekonečné sedenie v čakárni lekárov. naopak, ak ste čakali až na toto varovanie, je najvyšší čas zmeniť svoj životný štýl a dokázať si, že pevnou vôľou možno znížiť alebo dokonca úplne vynechať užívanie liekov zo svojej dennej rutiny.

Vysoký krvný tlak patrí medzi srdcovocievne ochorenia, ktoré najväčšmi ohrozujú zdravie a život Slovákov. Pritom je to jedno z mála vážnych ochorení, ktoré možno účinne dostať pod kontrolu pozitívnou zmenou životného štýlu. Prvým krokom k zdraviu a zníženiu množstva užívaných liekov je výpočet BMI a WHR. BMI je index telesnej hmotnosti a vyrátate ho ak vydelíte svoju hmotnosť v kilogramoch svojou výškou v metroch na druhú. Ak sa číslo pohybuje od dvadsaťpäť do tridsať, máte miernu nadváhu, od tridsať do štyridsať ide o obezitu a vyššie o ťažkú obezitu. WHR označuje pomer obvodu pásu k obvodu bokov. Odmerajte si obvod pása a číslo vydeľte obvodom svojich bokov v najširšom mieste. Ak sa číslo pohybuje od jeden vyššie, mali by ste zabojovať so svojím brušným tukom, ktorý je priamo zodpovedný za vznik vysokého krvného tlaku, srdcovocievnych ochorení a ďalších
zdravotných rizík.

ÚČINNÉ STRAVOVACIE TYPY PROTI VYSOKÉMU KRVNÉMU TLAKU

ODLOŽTE SOĽNIČKU

  • Priveľa soli v strave priamo vplýva na upchávanie ciev a nebezpečne zvyšuje hladinu krvného Denne by ste nemali zjesť viac ako tisícpäťsto miligramov soli. Ak sa vám to podarí, soliť menej, môžete znížiť hladinu svojho krvného tlaku až o 8 mmHg.

ZARAĎTE DRASLÍK

  • Draslík má zázračnú schopnosť účinne znížiť krvný tlak. Nasaďte si medzi lekárskymi kontrolami poriadnu porciu draslíka vo vitamínových doplnkoch, banánoch, zemiakoch, listovej zelenine, orechoch a avokáde a nechajte sa presvedčiť číslami.

ZARAĎTE CESNAK.

  • Prehltnite každý deň aspoň jeden strúčik čerstvého cesnaku. V organizme podnecuje produkciu oxidu dusnatého, ktorý pomáha znižovať krvný tlak.

SKÚSTE ČERVENÚ REPU.

  • Doprajte si na raňajky každý deň dvestopäťdesiat mililitrov džúsu z červenej repy a znížte riziko nebezpečného zvýšenia krvného tlaku až na dvadsaťštyri hodín.

- - Inzercia - -